Senarai Blog Saya

Khamis, 23 Ogos 2012

Bekas-bekas pegawai dan guru Agama Kor Agama (Kagat) ATM tidak pernah wujud

Bekas-bekas pegawai Kor Agama (Kagat) dan guru agama Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang kononnya akan menganjurkan satu perjumpaan bagi mengutip dana mengisi tabung wakaf Lebuh Raya Rakyat tidak pernah wujud.

Bukan itu sahaja perjumpaan mereka hanya beberapa orang sahaja guru Agama yang pro-pembangkang sejak masih berkhidmat dengan Angkatan Tentera Malaysia lagi.

Menurut sumber dalaman, Mohamed Kassim yang juga merupakan jurucakap bagi pihak persatuan Bekas-bekas pegawai Kor Agama (Kagat) dan guru agama Angkatan Tentera Malaysia (ATM) juga tidak dikenali.

Menurut sumber lagi, Mohamed Kasim juga adalah penyokong kuat Anwar Ibrahim dan pernah mengajak semua guru agama berkumpul bagi merayakan pengambilan tampuk pemerintahan pentadbiran Malaysia pada 16 September yang lalu.

Menurut sumber daripada Jabatan Hal Ehwal Veteran (JHEV) Bekas-bekas pegawai Kor Agama (Kagat) dan guru agama Angkatan Tentera Malaysia (ATM) tidak pernah berdaftar dengan Persatuan Bekas Tentera Malaysia.

Mohamed Kasim yang mengaku bekas Pegawai Waran 1 bersara sejak 14 tahun lalu juga tidak dikenali ramai dan cuba mengheret guru Agama lain ke dalam kancah politik kotor pembangkang.

Kenyataan Mohamed Kasim bahawa, sebahagian besar bekas pegawai Kagat dan guru agama seangkatan dengannya pernah berguru dengan Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika belajar di Maahad Muhammadi pada 1965-1967 adalah tidak benar.

Ramai guru Agama dalam Angkatan tentera datangnya dari negeri Kedah dan Johor.

"Itu merupakan taktik muslihat pembangkang untuk menagih simpati daripada semua pengundi setelah Lebuhraya Rakyat yang di lancar oleh Nik Aziz tidak mendapat sambutan oleh rakyat Kelantan sendiri", kata sumber dalaman bekas pegawai Kagat sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan