Senarai Blog Saya

Sabtu, 25 Ogos 2012

Adakah mesti bodoh untuk jadi pemimpin Pemuda PAS?
Kira-kira pukul lapan lebih pagi tadi, saya terima sms berikut dari seorang kawan:
"Salam, maaf tumpang tanya sikit - adakah kebodohan mesti merupakan important criteria utk menjadi pemimpin dlm Pemuda PAS?"
Saya hanya jawab balik, "tak berani nak kata tidak".

Saya memohon orang-orang muda di dalam PAS mengambil tindakan yang sepatutnya. Saya bimbang satu hari nanti Pemuda PAS akan dilihat sinonim dengan kebodohan. Saya takut nanti orang kata "pemimpin Pemuda PAS dan kebodohan berpisah tiada".

Saya takut nanti bila disebut Pemuda PAS, orang terus kata, "oh, gerombolan bodoh tu". Saya takut nanti, bila orang nampak ja muka atau kelibat pemimpin-pemimpin Pemuda PAS, orang pun terus terdetik dalam hati, "bangang tu".

Kalau imej bodoh itu hanya fitnah, itu senang cerita. Tetapi, bagaimana kalau ia benar?

Untuk rekod, dah bertahun dah saya tulis dalam blog ini bahawa nak lawan Umno mestilah dipimpin oleh orang-orang yang cerdik dan rajin. Apa pun kelemahan pihak yang lawan Umno, janganlah berhenti berdoa dan berusaha agar Allah s.w.t. musnahkan kuasa parti itu.

Jangan jadi anak Umno yang beribu bapakan orang atau pemimpin PAS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan